فهرست مطالب
خرید و فروش اینترنتی از آغاز تا امروز. 10
انواع مدلهاى تجارت الكترونيكى.. 12
تفاوت مبادله الکترونیکی داده ها با تجارت الکترونیک.... 14
وضعيت تجارت الكترونيكي در جهان. 14
دسترسي جهاني به اينترنت و تجارت الكترونيكي.. 15
تجارت الكترونيكي و روند رشد آتي آن. 16
مقايسه تجارت الكترونيك B2B با تجارت الكترونيك B2C.. 18
مهمترين دلايل عدم خريد اينترنتي:19
جایگاه تجارت الکترونیک در در ایران. 19
کندی تجارت الکترونیک در ایران. 21
امروزه کسب و کارها به سوی الکترونیکی شدن میروند ولی در ایران علی رغم رشد چشمگیر جهانی، فروش اینترنتی آمار ناچیزی دارد و افراد تمایل کمی به خرید از خرده فروشیهای اینترنتی دارند. لذا باید تلاشی در جهت شناسائی عواملی که بر خرید اینترنتی و فروش اینترنتی تاثیر دارند انجام گیرد . با توجه به رشد چشمگير و روز افزون تكنولوژي وسايل ارتباط جمعي همانند : تلفن ، فكس، پست الكترونيك و اينترنت ، اقبال عمومي براي استفاده از سرويس هاي نوين كه بر بستر اينترنت قابليت اجرا دارند افزايش يافته و از اينرو صنعت پست مي بايست وارد مرحله نويني از چرخه حيات خود گردد و خدمات جديدي را در حوزه فعاليتهاي خود و نيز نياز بازار عصر جديد تعريف و ارائه نمايد. تجارت الکترونیکی را میتوان انجام هرگونه امور تجاری بصورت آنلاین و ازطریق اینترنت بیان کرد . این تکنیک در سالهای اخیر رشد بسیاری داشتهاست و پیشبینی میشود بیش از این نیز رشد کند . تجارت الکترونیکی به هرگونه معاملهای گفته میشود که در آن خرید و فروش کالا و یا خدمات از طریق اینترنت صورت پذیرد و به واردات و یا صادرات کالا ویا خدمات منتهی میشود . تجارت الکترونیکی معمولاً کاربرد وسیع تری دارد، یعنی نه تنها شامل خرید و فروش از طریق اینترنت است بلکه سایر جنبههای فعالیت تجاری، مانند خریداری، صورت بردار ی از کالاها، مدیریت تولید و تهیه و توزیع و جابهجایی کالاها و همچنین خدمات پس از فروش را در بر میگیرد . البته مفهوم گستردهتر تجارت الکترونیک کسب و کار الکترونیک میباشد .
مبلغ قابل پرداخت 12,000 تومان
برچسب های مهم